Stilling - Solbjerg sø´s venner af 1986

Søens venner har som alle andre foreninger været ramt af de allestedsnærværende coronakrise.

Dette har resulteret i manglende ørredudsætning i Solbjerg Sø og projektet Onsted Bæk under Biolog Torben Ankærø i Solbjerg. Projektet er startet af Torben i 2015 med hjælp fra Søens Venner for at få søørred tilbage i Solbjerg- Stilling Sø. Dette er lykkedes med en snæver margin, og der er i dag en lille bestand af søørred i Solbjerg Stilling Sø.

Bestyrelsen vil i samarbejde med Torben Ankærø, fortsætte det statsgodkendte projekt Solbjerg Søørred i årene der kommer. I 2021 vil Søens Venner derfor udsætte de manglende fisk både i Onsted Bæk og Solbjerg Stilling sø.

I 2020 er der dog alligevel på trods af Covid 19 udsat 20000 ål i Solbjerg Stilling Sø og dette blev udført af bestyrelsen i Søens Venner. Vi vil så snart muligt afholde en generalforsamling i det nye år-i det forum der er mulig grd forsamlingreglerne, som for nuværende- ikke er at forudse måneder frem.

Blot kan vi sige at søen har det fint og at rovfisk som gedde og aborre ål og ørred har det ganske udmærket i vores fantastiske søområde. Bestyrelsen vil derfor bidrage med indsats frem til en ny generalforsamling under den nuværende sammensætning. Søens Venner ønsker en god jul og godt nytår til alle medlemmer og interesserede i Solbjerg Stilling Sø.